A panasz olyan kérelem, bejelentés, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. Az eljárásban panasznak minősül minden az ügyfélnek a vizsgabizottság valamely tagja, vagy a vizsga személyzetének más tagja tevékenységével vagy mulasztásával, a vizsgaközponttal kapcsolatos kifogásának, reklamációjának bejelentése.
Panaszt személyesen a Vizsgaközpont titkárságán, vagy – a Vizsgaközpont vezetőjének címezve – írásban, (névvel és elérhetőséggel ellátott) levélben vagy elektronikusan lehetséges benyújtani. Fülöp Anita Vizsgaközpont vezető fulop.anita@szfszc.hu
Amennyiben a bejelentőnek nem áll módjában a panaszát írásba adni, úgy személyes jelenléte mellett a Vizsgaközpont munkatársa a panaszt a 1. sz. melléklet szerinti Panaszkezelési Jegyzőkönyvben rögzíti.
Panasz a vizsgával összefüggésben:
- Feltételekkel összefüggésben tett panasz
Amennyiben a vizsgafeladatok végrehajtása során a vizsgázó úgy ítéli meg, hogy a feltételek nem felelnek meg a követelményeknek, pl. kevesebb idő biztosított az előírtnál vagy a berendezés, eszköz műszaki állapota a vizsgatevékenység alatt kifogásolható volt, úgy panaszát az észleléssel egyidejűleg kell megtennie a vizsgabizottságnak szóban, majd szükség esetén a Vizsgaközpontnak írásban is, legkésőbb a vizsgatevékenységek lezárását követő 24 órán belül.
- Egyéb panasz
A Vizsgaközpont működésével, tevékenységével, folyamataival, esetleges mulasztásaival összefüggésben.
A benyújtott dokumentumnak az alábbiakat kell tartalmaznia:
- Ügyfél panaszos személyazonosító adatai;
- Vizsga megnevezése, vizsga időpontja;
- Panasz tárgya, indoklása;
- Panasz kelte, helye.
A panasz beérkezéséről a vizsgaközpont a kérelmezőt írásban tájékoztatja.
A személyesen benyújtott panasz esetén az átvevő személy dokumentáltan igazolja a panasz átvételét a benyújtónak. A panaszt a Vizsgaközpont bármely munkatársa köteles átvenni, gondoskodni annak iktatásáról. Az átvett panaszból egy példányt vissza kell adni benyújtójának, amelyen szerepel az „átvettem” felirat az átvétel dátumával és az átvevő személy aláírásával.
A levélen, elektronikus levélen vagy a honlapon keresztül beérkező panaszt az adminisztrációs munkatárs iktatja, azonnali válaszlevélben igazolja vissza a beérkezést.
Minden beérkező panaszt a Vizsgaközpont nyilvántartásba vesz.
A panasz kivizsgálását a vizsgaközpont vezetője, tudomására jutását követően azonnal elrendeli.
A panasszal összefüggésben meghozott döntésre kizárólag a Vizsgaközpont jogosult.
A megerősítő, illetve elutasító döntéséről a vizsgaközpont vezetője aláírt, írásos dokumentumban értesíti a panaszt benyújtó felet.
További információkat a honlapunkon közzétett Panaszkezelési és jogorvoslati eljárásrend tartalmaz.